Hiemstra in rubriek Local Hero van NH1816 magazine


Onlangs werd onze adviseur Alex Loots geïnterviewd voor de rubriek Local Hero, waarin de VVP en NH1816 een lokaal adviesbureau centraal stellen.

IN DE RUBRIEK LOCAL HERO STELT VVP SAMEN MET NH1816 HET LOKALE ADVIES KANTOOR CENTRAAL. HET BELANG VAN DEZE LOKALE HELDEN VOOR DE SAMENLEVING KAN NIET GENOEG WORDEN BENADRUKT.

Onafhankelijk financieel advies, met een heerlijk bakje koffie! Zo luidt de slogan van het Friese kantoor uit Franeker. Doordat iedereen elkaar kent, word je al snel aangesproken en herkend. Mede hierdoor kunnen we onze klanten het vertrouwen geven dat we er zijn en blijven. We vinden het erg belangrijk om lokaal actief te zijn en daar ook ondersteuning voor te bieden. Zeker in een tijd van krimpregio’s is het belangrijk om de voorzieningen op peil te houden, zodat bewoners niet uit de buurt vertrekken. We zijn allemaal als actief lid betrokken bij de plaatselijke sportclubs en sponsoren de clubs – en andere goede lokale initiatieven – ook. Met steun van de Goede Doelen Stichting van Nh1816 konden we onlangs 2.500 euro schenken voor een opknapbeurt
van de Stadsvolière in Franeker. Het is onze ambitie alle bank- en verzekeringsfaciliteiten te behouden in Franeker. Hoe meer mensen ons weten te vinden, hoe beter gewaarborgd deze faciliteiten zijn.

De kracht van een adviseur is het persoonlijke contact. Onze klanten kunnen gewoon bij ons binnenlopen. Wij kennen onze klanten en kunnen daarom goed advies geven. Alles op het gebied van betalen, sparen, verzekeringen, leningen en hypotheken hebben we in huis. Wij zijn de financiële huisarts. Daardoor heeft de klant maar één aanspreekpunt nodig voor al zijn financiële zaken
en dat is wel zo makkelijk. De adviseur levert maatwerk, terwijl de direct writer één product verkoopt.

Met internetverzekeringen is op zich niets mis. Steeds meer mensen willen zelf aan de knoppen kunnen zitten en sommige producten kunnen ze best zelf regelen. Het wordt vaak een ander verhaal als er schades ontstaan die wat complexer zijn. Ook wij proberen de processen te digitaliseren, zodat we meer tijd overhouden voor persoonlijk contact om onze klanten te ontzorgen. We zeggen wel eens ‘ambachtelijk maar niet achterlijk’. Nh1816 heeft met de Verzekeringsapp bijvoorbeeld een mooie tool voor onze klanten om polisgegevens online in te kijken, schades te melden en wijzigingen door te geven. Wat ons betreft een mooie combinatie tussen ‘online’ en persoonlijk advies.

Het afgelopen jaar zagen we ook hier een stijgende woningmarkt. Om de forse groei in hypotheekaanvragen, verzekerings- en bankproducten in goede banen te leiden, hebben we extra personeel aangenomen. Daarnaast gaan we ook de RegioBank meer op de kaart zetten. Waar andere banken uit dorpen en steden vertrekken, blijven wij hier vol op inzetten.

Verzekeren is een serieuze zaak, vertellen wij onze klanten. Geef wijzigingen altijd door aan je adviseur en schroom niet om binnen te lopen of contact op te nemen als je met vragen zit. Je adviseur kent je situatie en kan daarop inspelen. Dit in tegenstelling tot direct writers en online verzekeraars. Daar zit niemand die jouw zaken goed controleert.

 Terug naar overzicht

02 februari 2017